Fundacja Mamy i Taty z nowym spotem "Ratuj rodzinę"
Treść
Fundacja Mamy i Taty zwraca uwagę na negatywny wpływ rozwodu na dzieci. W ramach najnowszej kampanii społ. „Ratuj rodzinę” w mediach emitowany jest 30–sekundowy spot, w którym awantury i rozwód rodziców porównane są do koszmaru z dziecięcych snów.
Kampania jest kierowana do małżonków przeżywających kryzys oraz społeczeństwa i osób decyzyjnych. Celem jest uświadomienie, że rozwód niesie za sobą poważne zagrożenia dla prawidłowego rozwoju dzieci.
– Psychika dziecka jest niezwykle delikatna. Pomyśl o nim przed podjęciem decyzji dotyczącej rozwodu. Ratuj rodzinę – apeluje fundacja.
Małżeństwo daje poczucie bezpieczeństwa i stwarza lepsze warunki do wychowania dzieci niż nieformalne związki – powiedział prezes Fundacji Marek Grabowski. Wskazał też na przyczyny i wieloaspektowość kryzysu rodziny.
– Kwestie, na które pewnie nie mamy dużego wpływu, ale w jakiejś mierze osłabiają rodzinę, to jest industrializacja, globalizacja, znacznie większa mobilność społeczna. W jednym roku pracujemy w jednym miejscu, a za pół roku już gdzieś indziej. Ciężko jest w takim układzie budować mocne więzi rodzinne, czy takie więzi, które w ogóle nakierowane są np. na duże rodziny. Osłabienie religii i klasycznej moralności też ma wpływ na to, iż być może małżeństwo czy rodzina nie mają już aż takiego znaczenia. Jakby nie są nacechowane takim myśleniem – nazwijmy to – metafizycznym, że małżeństwo staje się tylko i wyłącznie umową między dwójką osób – mówił Marek Grabowski.
Fundacja wskazuje, że rozwód może mieć konsekwencje w dalszym życiu dziecka, np. obniżyć poczucie własnej wartości, czy utrudnić nawiązywanie relacji.
Z danych fundacji wynika, że w miastach rozwodem kończy się 44 proc. małżeństw, a na wsi – niespełna 23 proc. Najczęściej rozstają się małżeństwa ze stażem od pięciu do dziewięciu lat.
RIRM
Źródło: radiomaryja.pl, 20 listopada 2018
Autor: mj
Tagi: rodzina