Laboratoria Przyszłości szansą dla rozwoju polskiej edukacji
Treść
Nowoczesna nauka w szkołach staje się możliwa dzięki Laboratoriom Przyszłości. Pojawiają się one w kolejnych szkołach podstawowych, a już niedługo także w średnich. Przedsięwzięcie jest realizowane dzięki wsparciu z Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Tradycyjna nauka, aby była skuteczniejsza, musi być udoskonalona nowoczesnymi metodami. Taką funkcję spełniają powstające w szybkim tempie na terenie całej Polski Laboratoria Przyszłości . [czytaj więcej]
– To przesunięcie polskiej szkoły w przyszłość już dziś, bo rzeczywiście poziom zinformatyzowania i unowocześnienia szkół w Polsce jest imponujący dzięki środkom, które zostały wyasygnowane w kwocie miliarda złotych – mówił minister edukacji i nauki, dr hab. Przemysław Czarnek.
Już wszystkie szkoły w województwie lubelskim otrzymały dofinansowanie do Laboratorium Przyszłości.
– Wszędzie jest wielkie zadowolenie, że program się pojawił – podkreśliła lubelski kurator oświaty, Teresa Misiuk.
Wsparciem objęte zostały na razie tylko publiczne szkoły podstawowe. Niedługo się to zmieni – zapowiedział resort edukacji i nauki.
– Wielkie unowocześnienie polskiej szkoły jest już faktem na poziomie szkół podstawowych samorządowych, za chwilę będzie faktem również w szkołach niesamorządowych, a za niedługi czas już w szkołach ponadpodstawowych – zaakcentował dr hab. Przemysław Czarnek.
Do szkół trafią między innymi drukarki 3D. W szkole Antka oprócz tego pojawiły się też inne gadżety.
– Pojawiły się okulary VR oraz photony, czyli roboty, które służą do programowania – podkreślił Antoni Stec, uczeń czwartej klasy.
Pierwsze pracownie w Polsce już działają. W Szkole Podstawowej nr 2 w Mońkach laboratorium otworzy się dla uczniów wraz z nowym rokiem szkolnym – poinformował dyrektor placówki, Dariusz Jaworowski.
– Wybraliśmy dwa moduły: moduł informatyczny, z czego zostały zakupione komplety robotów oraz moduł audiowizualny, gdzie dzieciaki będą mogły się uczyć na profesjonalnym sprzęcie obróbki materiałów, filmów, zdjęć – mówił Dariusz Jaworowski.
Dzięki takim warsztatom dzieci odnajdują w sobie talenty, które potem mogą rozwijać podczas zajęć – podkreśliła Marta Dudek, nauczyciel informatyki.
– Laboratoria Przyszłości to nie tylko robotyka i informatyka, ale to także jest technika. To jest wyjście dzieci do techniki praktycznej. To nie będzie technika na papierze, tylko to będą sprzęty – podsumowała Marta Dudek.
Pandemia sprawiła, że dzieci mają coraz większy problem z wykonywaniem manualnych czynności. Laboratoria Przyszłości kładą nacisk właśnie na praktykę, dają uczniom alternatywę dla wirtualnego świata.
TV Trwam News
Żródło: radiomaryja.pl,
Autor: mj